Gyakran ismételt kérdések
-
A Noviki Szeged Kft.-nek két csapágyszaküzlete van: Szegeden és Kecskeméten, melyek címe, elérhetősége és a térképes navigáció IDE KATTINTVA megtalálható.
-
Munkanapokon: de. 08.00 órától du. 16.00 óráig tartanak nyitva szaküzleteink.
Hétvégén: zárva vagyunk.
Ügyelet: nyitvatartási időn kívül telefonos ügyeletet tartunk: +36 30 25 75 958
-
Általános kérdésekre valamennyi bolti munkatársunk szívesen válaszol. Amennyiben konkrét, bonyolultabb műszaki kérdés merülne fel, akkor kérjük forduljon az iroda mérnök munkatársaihoz, akik elérhetőségét ITT TALÁLJA.
-
Gyártmány vagy típus választás tévesztése esetén az árut 24 órán belül visszacseréljük a helyes termékre, vagy nem teljesíthetőség esetén visszadjuk az előzetesen kifizetett vételárat.
-
Megrendelést telefonon, vagy írásban (e-mail, telefax) is elfogadunk, adatainkat IDE KATTINTVA találja meg. A teljesítés feltételei és szabályai a megrendelés és annak visszaigazolása szerint értendők.
-
Költsége a megrendelt termék értékétől, tömegétől és geometriai méretétől függ. Nettó 30.000 Ft érték és 20 kg tömeg alatti rendelés esetén a szállítási költség nettó 1.500 Ft, a fölött a szállítási költség térítéséről a felek külön megállapodást kötnek. Csomagolási díj minden esetben min. nettó 300 Ft.
-
Banki átutalással csak külön fizetési megállapodás szerint lehet fizetni.
-
A megrendelést visszamondani csak abban az esetben lehet, amikor a szállítási feltételek azt lehetővé teszik. Ilyen esetekben mindig személyesen kell konzultálni kell az üzletvezetőkkel.
-
A termékeket minden esetben gyári, sértetlen csomagolásban szállítjuk, illetve adjuk át. A bizonyíthatóan gyártási hibás, vagy szállítás közben sérült termékeket kicseréljük, a cseréből származó többlet költséget átvállaljuk.
-
Reklamációt cégünk csak írásban (levél, e-mail) fogad el. A reklamációt a beérkezésétől számított 3 munkanapon belül megvizsgáljuk. A vizsgálat eredményéről és a továbbiakban folytatandó eljárásról szintén írásban értesítjük vásárlónkat. Postai és e-mail címünket IDE KATTINTVA találhatja meg.
-
A gyártók szállítási programja számos csapágyfajtát foglal magába, melyek közül a konstruktőr kiválaszthatja azt a mindenkorit, amelyik az adott körülmények között a legjobban megfelel. A csapágyazási konstrukció függvényében megkülönböztetünk pld. golyós- görgős-, sikló- és lineáris csapágyakat. Ezeken belül léteznek még: radiális- és axiális terhelésű, hengeres- vagy kúpos furatú, nyitott és tömített, normál és nagypontosságú stb. csapágyak. IDE KATTINTVA láthatunk erre példákat.
-
A gép, vagy készülék összkonstrukciója a csapágy furtátmérőjét sok esetben meghatározza. Az egyéb fő méretek és a csapágyfajta végleges megahatározásához azonban egy méretezési számítással meg kell vizsgálni, hogy a használati időtartammal, a statikus biztonsággal és a gazdaságossággal kapcsolatban támasztott követelmények teljesülnek-e. Ennek a számításnak a során összehasonlítjuk a csapágy igénybevételét annak teherbírásával.
-
Statikus igénybevételnél a csapágygyűrűk egymáshoz képest nem, vagy csak nagyon lassan mozdulnak el (n<10 ford./min.). Ilyen esetekben a gördülőpályáknak és gördülőelemeknek a túl nagy képlékeny alakváltozással szembeni biztonságot vizsgáljuk.
A legtöbb csapágy dinamikus igénybevételnek van kitéve. Ilyenkor a csapágygyűrűk többszörösen elfordulnak egymáshoz képest (n>10 ford./min.). A méretezési számítással a gördülőpályák és a gördülőelemek idő előtti anyagkifáradással szembeni biztonságát vizsgáljuk.
-
A csapágyhézag a mérték, amellyel az egyik csapágygyűrű a másikhoz képest radiális irányban (radiális hézag) vagy axiális irányban (axiális hézag) mérőterhelés nélkül elmozdítható az egyik határhelyzetből a másikba.
-
A gyártók a legelterjedtebben használt méretekben a nyitott mélyhornyú golyóscsapágyak mellett egy, vagy mindkét oldalon védőlemezes (nem súrlódó) és tömítőtárcsás (súrlódó) kivitelben is gyártanak a csapágyakat.
A védőlemezes vagy porvédős (utójel: ZR, 2ZR) csapágyaknál a kinematikailag megengedett fordulatszám kisebb, mint a nyitott csapágyaknál.
A tömítőtárcsás vagy súrlódó tömítéses (utójel: RS,2RS) csapágyaknál a tömítőperemek megengedett csúszási sebessége behatárolja a max. fordulatszámot.
-
A csapágyak kenésének elsőrendű feladata, hogy megakadályozzuk a közvetlen fémes érintkezést a gördülő- és csúszótestek, a futópálya és a kosárszerkezet között, valamint azért, hogy megelőzzük a kopást és megvédjük a csapágy felületeit a korróziótól.
-
A csapágyak kenésére a kenőzsírok és olajok széles választéka áll rendelkezésre. Az alkalmazási esetek többségében, átlagos működési feltételek között, a csapágyak kenésére zsír használható. A zsírnak az olajhoz képest az az előnye, könnyebben megmarad a csapágyon belül. Hozzájárul a csapágynak a szennyeződés, nedvesség és víz elleni tömítéséhez is.
Olajkenést általában akkor használunk gördülőcsapágyak kenésére, ha a nagy fordulatszám, vagy a magas üzemi hőmérséklet kizárja a kenőzsír alkalmazását, ha a súrlódási, vagy működés közben keletkező hőt el kell vezetni a csapágyazásból, vagy amikor a szomszédos géprészek (pld. fogaskerekek) olajkenést kapnak.
Ezen kívül vannak még szilárd kenőanyagok is, pld. a grafit, amelyek különösen a szélsőséges hőmérsékleti viszonyok között üzemelő csapágyak kenését szolgálják.
- A gördülőcsapágy hibátlan működésének előfeltétele, hogy kellő szakértelemmel és tiszta körülmények között szereljék, csak így kerülhető el az idő előtti meghibásodás. A csapágy nagy pontosságú gépelem, ezért minden esetben a megfelelő szerelési módszert és szerelőszerszámokat használjuk. A gyártók katalógusaiban megtalálható, hogy milyen mechanikus, termikus vagy hidraulikus eljárások jöhetnek szóba a különböző csapágyfajták be- és kiszerelésénél.